On April 19, 1963 Pierre Capitaine takes the command of the banana boat FORT FLEUR D'EPEE . This banana boat is launched on July 22, 1961 by the shipyard of Port de Bouc in France. It is more powerful than its predecessors. It sails on the line of the Antilles.
Le FORT-FLEUR-D'EPEE |
From June 4, 1963 to April 2, 1964 Pierre Capitaine commands the MISSISSIPPI, brought into service in 1960 and the last of a series of four cargo liners ordered at the shipyard of Port de Bouc for the lines serving the coast of the Pacific of the United States and Canada (MAGELLAN, MARYLAND, MICHIGAN and the MISSISSIPPI).
Le MISSISSIPI |
P. Capitaine (à gauche) et le second capitaine sur le pont du Mississipi en mer |
Le 2 juillet 1964 Pierre Capitaine embarque sur le WINNIPEG qu'il commandera pendant trois ans et demi, jusqu'à la fin 1967. Le WINNIPEG est le cargo mixte le plus important de la Transat: 164,50 mètres de longueur, 11000tonnes de port en lourd et une vitesse de 19 noeuds ce qui est important pour l'époque. Ce cargo mixte peut accueillir 12 passagers dans des conditions de grand confort. Il a été mis en service le 8 janvier 1949 sur les lignes de la côte Ouest des Etats Unis et du Canada. Il est affecté en décembre 1960 aux transports des véhicules Renault à destination de la côte Est des Etats Unis. A partir de 1964 il effectue des rotations rapides avec deux escales américaines: New York et Newark.
On July 2, 1964 Pierre Capitaine embarks on the WINNIPEG which he will command during three years and half, until the end 1967. The WINNIPEG is the cargo and passenger vessel most important of the Transatlantic race: 164,50 meters length, 11000 tonnes and a speed of 19 knots what is important for the time. This cargo and passenger vessel can accomodate 12 passengers under conditions of great comfort. It was brought into service on January 8, 1949 on the lines of the West coast of the United States and Canada. It is affected in December 1960 with transport of the Renault vehicles bound for the East coast of the United States. From 1964 it carries out fast rotations with two American stopovers: New York and Newark.
Le WINNIPEG arrivant à NEW YORK |
Pierre Capitaine prend sa retraite de capitaine aux longs cours en janvier 1968. Il assure ensuite les fonctions d'expert maritime à BREST jusqu'en 1970.
Pierre Capitaine takes his retirement of commander in January 1968. He provides then the functions of maritime expert in BREST until 1970.
Pierre Capitaine takes his retirement of commander in January 1968. He provides then the functions of maritime expert in BREST until 1970.
M/S WINNIPEG de la French-Line |
Un beau blog hommage...
RépondreSupprimerBonjour,
RépondreSupprimerbelle carrière de marin qui illustre parfaitement
la mar-mar de cette époque...
Bien cordialement
Frank
http://www.maquettes-marmar.net/
Beau blog et belles photos personnelles ! :)
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